Een klacht?

Ben je het niet eens met een beslissing of ben je niet tevreden over de dienstverlening?

Je kunt terecht bij de Klachten- en Bemiddelingsdienst van het Agentschap Uitbetaling Groeipakket

Dat kan via:

  • telefoon: 02 897 10 60 (elke werkdag van 8.30 uur tot 16.30 uur)
  • e-mail: info@groeipakket.be
  • brief: Agentschap Uitbetaling Groeipakket, Klachten- en Bemiddelingsdienst, Trierstraat 9, 1000 Brussel

 

Je kunt beroep instellen bij de Geschillencommissie

Je moet het beroep elektronisch of schriftelijk instellen bij het secretariaat van de Geschillencommissie via:

Je kunt je verzoekschrift daar ook zelf indienen.

Je hebt hiervoor drie maanden, te rekenen vanaf de derde dag na de dag waarop je op de hoogte werd gebracht van de beslissing. Die termijn wordt gestuit wanneer je een klacht of een verzoek tot bemiddeling hebt ingediend bij de Klachten- en bemiddelingsdienst van het Agentschap Uitbetaling Groeipakket.

Het beroep bij de commissie is kosteloos, behalve als het beroep als 'tergend' of 'roekeloos' wordt beschouwd. (artikel 1017 Gerechtelijk Wetboek)

 

Je kunt tegen de beslissing van de Geschillencommissie en tegen een voorlopige maatregel van de voorzitter van de Geschillencommissie beroep instellen bij de arbeidsrechtbank

Dat doe je door een gedateerd en ondertekend verzoekschrift aangetekend te sturen naar de griffie van de arbeidsrechtbank bevoegd voor jouw kanton

Je kunt je verzoekschrift daar ook zelf indienen.

Je hebt hiervoor drie maanden, te rekenen vanaf de derde dag na de dag waarop je op de hoogte werd gebracht van de beslissing van de Geschillencommissie.

In beroep gaan kan kosteloos, behalve als het beroep als 'tergend' of 'roekeloos' wordt beschouwd. (artikel 1017 Gerechtelijk Wetboek)

Je kunt zelf naar de rechtbank gaan of je laten vertegenwoordigen door een afgevaardigde van de vakbond met een schriftelijke volmacht. Een advocaat nemen kan op eigen kosten. De rechter kan ook je echtgenoot, de persoon met wie je wettelijk samenwoont of een (bloed)verwant toestemming verlenen om je te vertegenwoordigen met een schriftelijke volmacht. (artikel 728 Gerechtelijk Wetboek)

 

Met een klacht kun je ook steeds terecht bij de Vlaamse Ombudsdienst 

Dat kan via:

  • het gratis nummer 1700, elke werkdag van 9 tot 19 uur 
  • e-mail: info@vlaamseombudsdienst.be
  • brief: Vlaamse Ombudsdienst, Leuvenseweg 86,1000 Brussel

Je kunt ook langsgaan, als je vooraf een afspraak maakt.